Campagne voeren

Goed nieuws voor wie zijn negatieve energie kwijt moet: gooi geen bushokje kapot en doe geen moeite voor een valse bommelding, maar wordt spoorloper! Nooit geweten, maar een spoorloper kan met een klein gebaar half Nederland in het honderd laten lopen. Ik zou zeggen: vertel het niet verder; je brengt mensen maar op ideeën.

ProRail is toch begonnen met een publiciteitscampagne over de grote gevolgen van een kleine moeite. 'Mensen die langs het spoor lopen, veroorzaken dagelijks drie uur vertraging', begint het radiospotje. 'Door een spoorloper krijgt de machinist de schrik van zijn leven, moet hij afremmen, krijgen 35 andere treinen vertraging en komen achttienduizend reizigers te laat.' Nou, als dat geen aantrekkingskracht uitoefent op amokmakers. Toch nog even inzoomen op het persoonlijke leed dat de vertraging veroorzaakt: 'Hierdoor komt Lukas niet uit zijn woorden tijdens een presentatie, verpest Maud …
Dit is 16% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?