Verknipte wegwerpmode

De directeuren Mireille Geijssen en Michiel Dekkers in het atelier van I-did. |beeld Jeroen Jumelet Leven
De directeuren Mireille Geijssen en Michiel Dekkers in het atelier van I-did. |beeld Jeroen Jumelet

Kledingfabrikanten blijven vaak met enorme restpartijen kleding zitten. i-did biedt een oplossing: nieuwe producten van onverkochte kleding.

Van onverkochte broeken kun je tassen en iPhonehoesjes maken en van restpartijen blouses vlaggetjeslijnen. i-did wil laten zien dat kleding van waarde blijft door van restpartijen kleding modeaccessoires te maken. Grote merken als Sissy Boy, Gsus en Noppies kiezen al voor deze duurzame oplossing voor overvolle magazijnen. Kleding die na de uitverkoop overblijft, is voor winkels en modemerken een last, want opslag kost geld. Ze kunnen de kleding verkopen aan opkopers die het naar het buitenland verschepen, maar dat levert maar een paar dubbeltjes per kilo op. Er zijn winkelketens die res …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?