Ruimte voor christelijke stem in game-industrie

Leven
beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Het menselijke verhaal krijgt bij het maken van games een steeds grotere rol. Geloof is daarbij een belangrijk onderdeel. Gamers die doorgaans niets met het thema geloof hebben, kunnen er soms toch door worden geraakt.
De game Life is Strange is er een voorbeeld van. Het heeft een sterke verhaallijn en gaat over het christelijke meisje Kate. Zij wordt op school gepest om haar geloof en de gevolgen daarvan zijn verwoestend. ‘Veel spelers konden zichzelf herkennen in Kate’, stellen de schrijvers in een video over de achtergronden van deze game. ‘We hebben veel brieven van spelers gehad waarin ze dat vertelden.’ De makers wilden in de game laten zien dat een eerste indruk over een persoon vaak verkeerd is. Mensen hebben soms vooringenomen ideeën over wat het betekent om gelovig te zijn. Spelers van de game lere …
Dit is 15% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door