Profijt: Rentemiddeling goudmijn voor banken

Leven
beeld anp / Koen van Weel
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Tijdens een dagje Amsterdam raakt u in de tram aan de praat met een alleraardigste jonge vrouw. Nadat ze is uitgestapt met haar vriend, merkt u dat uw smartphone, pinpas en creditcard uit uw jaszak verdwenen zijn. Ze hebben u bestolen! Na de aangifte op het politiebureau biedt een agente u een nieuwe vorm van slachtofferhulp aan: u kunt een afspraak maken met een ervaren zakkenroller. Deze zal gratis uitleggen hoe u toekomstige diefstal kunt voorkomen. Gaat u op het aanbod in?
Waarschijnlijk roept u geschrokken ‘nee’. U wilt best hulp, maar geen tips van een voormalige dief. Het is precies dit wantrouwen wat een flink deel van de miljoenen houders van woekerpolissen bekruipt, als hun tussenpersoon of verzekeraar ze benadert voor een ‘hersteladvies’. Een hersteladvies is een gratis raad die de schade door een woekerpolis beperkt. Sinds juli 2015 moeten verzekeraars dit verplicht aanbieden aan hun woekerpolisgedupeerden. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) noemt dit ‘activeren’. Dat is het ‘ondersteunen van klanten zodat die …
Dit is 14% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief