PlayerUnknown's Battleground: dé gamehit van 2017

Leven
beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Dé verrassende gamehit van 2017 heet PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG). De game van het Koreaanse Bluehole verslaat titels van de grootste gamestudio’s, zowel qua verkoopaantallen als mensen die tegelijk spelen. En dat terwijl de game nog niet eens af is.

Het idee achter PUBG is redelijk simpel. Honderd spelers springen met een parachute uit een vliegtuig boven een gigantisch eiland. Dit doen ze alleen of als team. Eenmaal geland zoeken ze haastig naar de juiste voorwerpen om zich te kunnen verdedigen. Het speelveld op het eiland wordt namelijk steeds kleiner. Hierdoor worden de spelers gedwongen dichter bij elkaar te komen. Na een intens halfuur blijft er één speler over. De winnaar krijgt de tekst ‘Winner Winner Chicken Dinner!’ in beeld te zien en dan start het volgende potje.

foutjes

PUBG heeft al meer dan tien miljoen stuks verkocht in d …
Dit is 14% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?