Niet langer de krant van Opel

ND-advertentie in 1995: Volkswagen Leven
ND-advertentie in 1995: Volkswagen | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Trendsetters zijn ze niet, trendvolgers wél: de automobiele lezers van het Nederlands Dagblad. Lang nadat Opel zijn landelijke positie als marktleider moest prijsgeven, hebben Volkswagen en Toyota nu eindelijk ook onder onze abonnees de leiding overgenomen.

Vorige maand werd onder onze abonnees een online onderzoek uitgezet naar hun omgang met energie en milieu. Enkele van de vragen ­gingen over autobezit en -gebruik. Ruim vierduizend abonnees vertrouwden ons toe in welk merk auto zij rijden. Dat biedt een fraaie blik op het autopark van de ND-lezers.

In 1994 en 2005 werden soortgelijke enquêtes gehouden ­onder onze abonnees; minder grootschalig maar wel representatief. Toen was Opel nog royaal markt­leider onder de ND-achterban: in 1994 reed 18 ­procent van de ondervraagden in een Opel, in 2005 nog 15 procent. Volkswagen leek eeuwige tweede, e …
Dit is 15% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door