Net een klaagmuur

Internet ontpopt zich steeds meer als klaagmuur van consumenten. Bedrijven kunnen niet om de jammerklachten heen. ,,Van klagende klanten kun je juist leren'', aldus een internetwaarnemer die er een positieve draai aan geeft.
Pas op voor klagende consumenten op internet. De Amerikaanse slotenmaker Kryptonite kan erover meepraten. In tien dagen internetrumoer liep zijn reputatie een lelijke knauw op. Op een dag klaagde een consument op een website dat een slot was te openen met een Bicpen. Een filmpje daarover op de site YouTube trok twee dagen later 180.000 bezoekers. Weer twee dagen later verklaarde het bedrijf dat er helemaal niks aan de hand was. De kijkcijfers liepen op tot 1,8 miljoen. Kryptonite ging op dag tien door de knieën. De sloten werden ingeruild voor nieuwe. Kostenpost: tien miljoen dollar. Het u …
Dit is 8% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?