Lang leve de vijftigplusser

'Het leven is verleidelijk' is het thema van de 50PlusBeurs die vandaag begint. Volgend voorjaar wordt voor het eerst 'Zin dé beurs' georganiseerd, een nieuwe consumentenbeurs voor vijftigplussers. Twee nieuwe tijdschriften in het afgelopen jaar en volgende week alweer één: Felderhof. Waar komt al die aandacht voor de babyboomgeneratie ineens vandaan?
Nederland kent nu zo'n vijf miljoen vijftigplussers, een aantal dat tot 2030 zal toenemen tot zeven miljoen: 41 procent van de bevolking. Vooral de groep tussen de vijftig en vijfenzestig is voor bedrijven interessant. De leeftijd veroorzaakt namelijk een gevoel van urgentie: 'nu kan het nog'. Vaak nog gezond en met lage vaste lasten vormen ze in marketingtermen de doelgroep MOKKA: Mondige Ouderen, Kapitaalkrachtig en Actief. Voor verkopers van bijvoorbeeld interieurs, vakantiewoningen, reizen en fitnessapparaten is dit een aantrekkelijke doelgroep. SKI-generatie Uit de aankondiging …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?