Laat kind kind zijn, alsjeblieft

Deze kinderkleding van Sisley en NewLook (rechts) ziet er al érg volwassen uit. Maar er is ook kleding die van jonge meisjes halve seksobjecten maakt. |beeld gpd Leven
Deze kinderkleding van Sisley en NewLook (rechts) ziet er al érg volwassen uit. Maar er is ook kleding die van jonge meisjes halve seksobjecten maakt. |beeld gpd

In Groot-Brittannië was de maat afgelopen zomer vol, toen ouders in het geweer kwamen tegen de kledingwinkels Primark (ook in Nederland actief) en Marks & Spencer. Daar hingen voorgevormde kinderbikini's in de rekken.

Er werd een code ingesteld die het verkopen van al te sexy kinderkleding verbood. En er kwam een campagne 'Stop pimping our kids' om ouders, designers en commercie bewuster te maken. In Frankrijk deed modeblad Vogue onlangs stof opwaaien, door een meisje van tien uitdagend te laten poseren in ondergoed, op stilletto's en zwaar in de make-up. Ook veel protest kwam er op het Franse label Jours Après Lunes, dat een complete lingerielijn voor kleuters met panty's, beha's en korsetjes lanceerde, met meisjes van vier in de bijgaande reclamecampagnes. In België heeft een kwart van de kinder …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?