Kijk naar het labeltje in je shirt

Leven
beeld Tirza Voss, ap / Wong Maye-E
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De ramp bij kledingfabriek Rana Plaza heeft nog te weinig effect gehad om grote modeketens hun werkwijze te laten veranderen, zegt ondernemer Hein Voss. Met groothandel H3P Motives en het kledingmerk RE-5 bewijst ondernemer Hein Voss dat het mogelijk is om verantwoorde kleding en textiel te produceren met respect voor mens en milieu.

Als inkoper en manager in de kledingindustrie zag Hein Voss de misstanden in de productielanden. ‘Dat kan anders’ dacht hij en daarom startte hij in 2010 met een eigen textielgroothandel en kledingmerk. De vrijetijdskleding van dit merk bestaat uit 100 procent biokatoen, wordt geproduceerd in India en is te koop bij duurzame winkels en via de eigen webshop. Vanuit zijn kantoor in IJsselstein geeft de gedreven ondernemer antwoord op de vraag waarom hij zelf een groothandel begonnen is.

‘Ik kon de misstanden die ik gezien had voor mijzelf niet meer verantwoorden. In 2006 heb ik een vijfjarenpla …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?