Geen grenzen aan waanzin op wielen

|beeld ND Leven
|beeld ND

Als er één industrie is die ieder benul van een economische crisis doet vervagen, dan wel de automobielsector. Zowel de verkoopcijfers van chique merken als de prijzen en specificaties van hun nieuwste modellen wekken de indruk dat er geen grenzen zijn aan wat er op vier wielen gebouwd en aan de man gebracht kan worden.

Een magisch merk als Ferrari zag vorig jaar opnieuw zn winst stijgen, van 13,9 naar 14,4 procent op een omzet van 2,4 miljard euro. De Italianen houden hun modellen onbetaalbaar en hun productieaantallen beperkt, om niet in te boeten aan wat hun belangrijkste waarde is: exclusiviteit. Om de schaarse klanten toch per aanschaf steeds meer geld uit de zak te kloppen, biedt Ferrari eindeloze optielijsten aan waarmee de koper zijn tailor made exemplaar kan onderscheiden van een gewone Ferrari uit het schap. De goedkoopste Ferrari (de California) kost in Nederland zon 225.000 euro, maar de gemid …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?