Geen gesoebat om garantie

Leven
beeld istock
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Bijna een op de zes consumenten heeft zo weinig vertrouwen in garantieregelingen dat ze liever een nieuw product kopen dan te proberen hun recht te halen.

Dat blijkt uit een peiling van de Consumentenbond onder 12.000 mensen. Ruim een kwart zegt dat in het verleden klachten over producten niet naar tevredenheid zijn afgehandeld. 41 procent heeft ‘voor de zekerheid’ weleens extra garantie bijgekocht, boven op de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie.

Gedoe over producten die niet (goed) werken en voor elkaar te krijgen dat die gerepareerd worden of vervangen is de grootste ergernis van de klant, stelt de Consumentenbond. Discussie met de winkelier of de fabrikant over een gekocht product is 52 procent van de consumenten een doorn in het oog …
Dit is 20% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?