Filmbeelden in games

Leven
beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Dit najaar zijn er opvallend veel games die gebruik maken van filmbeelden. Vroeger werden dit soort beelden gebruikt om beperkte technische onmogelijkheden te verhullen, maar tegenwoordig is dat geen probleem meer. Toch zijn in de grote najaarsgames Need For Speed en Guitar Hero Live alle personages gefilmde acteurs. Het lijkt tegenstrijdig met de grafische vooruitgang van grote computerspellen. De beelden op het scherm worden steeds mooier en digitale personages realistischer. Filmacteur Kevin Spacey speelde vorig jaar in Call of Duty: Advanced Warfare nog een akelig realistische digitale versie van zichzelf. Maar hoewel een digitale Spacey er goed uitziet, is het nog steeds niet zo mooi als het echte werk.

Daarnaast kost het maken van deze computerbeelden steeds meer geld. Games moeten er elk jaar mooier uitzien en de kosten die daarbij komen kijken, zijn enorm. Filmbeelden zijn intussen een goedkoper alternatief.

De mogelijkheden van het gebruik van filmbeelden zijn toegenomen. Neem racegame Need for Speed, die sinds drie weken in de winkels ligt. In de game bouwt de speler een auto, waarna deze digitaal tussen echte acteurs wordt geplaatst.

Iets soortgelijks gebeurt in het nieuwe Guitar Hero Live. In deze muziekgame kunnen spelers via een plastic gitaar de noten van liedjes meespelen. Op h …
Dit is 17% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief