Escher-wereld

|beeld pr Games
|beeld pr

Een puzzelgame die aan de Nederlandse kunstenaar M.C. Escher doet denken. Dat is Antichamber van Alexander Bruce, een gameontwikkelaar uit Australië.

Je staat in een kubus, met een enkele pixel als cursor. Links lees je welke knoppen je moet gebruiken. Achter je is een beginpunt. Daar klik je op. De omgeving is minimalistisch. De gangen zijn wit met zwarte lijnen als referentie waar je horizon zit. Opeens val je door een gat in de vloer; dan kom je in een nieuwe gang. Soms is er kleur; soms zijn er bouwwerken. Je treft een afgrond, maar als je zachtjes doorloopt, ontrolt er zich een brug onder je. Bordjes met tegeltjeswijsheden op de muren zorgen voor een psychologisch spelletje. Bijvoorbeeld: Elke reis is een keuze. De eerste keuze …
Dit is 22% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief