Een jaar lang 'dwaze dagen'

Het is de favoriete tijdsbesteding van een miljoenenpubliek, shoppen in een 'outletcenter'. De koopjescentra in Lelystad en Roermond bestaan nu vijf jaar. Over een maand opent een nieuwe in Roosendaal. Tijd voor een tussenstand.
Zo werkt het. In de schappen van Dolce & Gabbana in het outletcenter in Roermond ligt een spijkerbroek van 640 euro die is afgeprijsd tot 270 euro. Dat is heel veel voordeel, maar zo aan het begin van onze shoppingtocht toch nog heel veel geld voor een spijkerbroek. Zo'n anderhalf uur later, na bezoekjes aan zaken als Hugo Boss, Ralph Lauren en Diesel ljken die 270 euro volstrekt normaal. En besteden we zelf moeiteloos vele honderden euro's aan een jasje dat we niet nodig hebben, een zoveelste spijkerbroek (Diesel) en een hip Adidasvest. Ziedaar het marketingconcept van het outletcenter in …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?