Champagne tussen de vaatdoeken

|beeld GPD Leven
|beeld GPD

Het hart van de vrouw ligt écht niet bij een synthetische vaatdoek. Wat doet ze dan op de Huishoudbeurs? De 67e Huishoudbeurs opent vandaag haar deuren. Bezoekers van de beurs kunnen dit jaar kiezen of ze een gewone toegangskaart kopen of een VIP-kaart die een paar tientjes extra kost. De vrouw die een VIP-kaart kiest, komt niet voor stofzuigers en vaatdoeken, maar wil verwend worden met champagne en massages.

De crisis in de jaren dertig van de vorige eeuw was een emancipatiemoment voor de Nederlandse vrouw. Het bedrijfsleven ontdekte dat de vrouw niet alleen verantwoordelijk was voor het huishouden en het gezin, ze besliste ook welke huishoudelijke apparaten het huis in kwamen. Het besef dat deze huisvrouw wel degelijk een belangrijke consument was, werd het startschot voor de allereerste Huishoudbeurs in 1950. Voor de bezoekster was het vooral een gezellig dagje uit, maar voor de merken was het dé mogelijk om hun nieuwste assortiment van huishoudelijke apparaten te introduceren. Producten …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?