Zwak eerste kwartaal voor Heineken

Zwak eerste kwartaal voor Heineken. |beeld Novum Gratis Nieuws
Zwak eerste kwartaal voor Heineken. |beeld Novum

Heineken heeft in het eerste kwartaal van dit jaar 2,7 procent minder hectoliters bier verkocht. De omzet steeg alleen vanwege de aankoop van Asia Pacific Breweries (APB) afgelopen jaar en ingeplande prijsverhogingen. De Amsterdamse brouwer spreekt zelf in de woensdag gepubliceerde handelsupdate van 'een zwakker dan verwacht eerste kwartaal'.

Vooral de crisis in Europa drukt op de verkoopcijfers van Heineken. Het bierverkoopvolume voor de hele Heineken-groep, die bijvoorbeeld ook Amstel verkoopt, daalde in Europa organisch met 8,7 procent. In Azië, waar Heineken via APB nu een stevige voet aan de grond heeft, stegen de biervolumes met acht procent organisch. De omzet van Heineken in de eerste drie maanden van het jaar kwam uit op 4,1 miljard euro, een stijging van 8,1 procent. De aankoop van APB en de groei van dat onderdeel zorgde voor een stijging van 11,7 procent. Op organische basis daalde de omzet met 2,7 procent, door …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?