Zeven onwel door koolmonoxide

Zeven mensen zijn woensdagmiddag naar een ziekenhuis gebracht toen zij in een falafelzaak in het centrum van Amsterdam onwel waren geworden door koolmonoxide. Oorzaak bleek een kapot kookstel. Een van de slachtoffers bevond zich in comateuze toestand, meldt de brandweer in Amsterdam.

De brandweer werd rond 13.45 uur gealarmeerd door ambulancepersoneel dat was uitgerukt naar falafelbar Maoz op het Muntplein, omdat een klant onwel was geworden in de kelder. Vervolgens werd daar een hoge concentratie koolmonoxide gemeten door de brandweer. In de kelder bleek ook het kapotte kookstel te staan. De bezoeker die er het ergst aan toe was, drie medewerkers van het restaurant en een buurvrouw van de eettent zijn overgebracht naar een ziekenhuis. De toestand van de bezoeker die bijna in coma was, is niet bekend, meldt een woordvoerder van de brandweer. Ook twee ambulancemedew …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?