Winstdaling voor Colgate-Palmolive

Colgate-Palmolive heeft de nettowinst zien dalen van 593 miljoen dollar (456 miljoen euro) in het eerste kwartaal van 2012 naar 460 miljoen in de eerste drie maanden dit jaar. Oorzaak van de daling zijn eenmalige afschrijvingen. Dat meldt de fabrikant van tandpasta en zeep donderdag.

De devaluatie van de Venezolaanse bolivar in februari leverde Colgate-Palmolive een verlies op van 111 miljoen dollar. De nettowinst daalde verder met 55 miljoen dollar door de kosten van de vorig jaar ingezette reorganisatie en de verkoop van land in Mexico. De fabrikant gaat de komende jaren 2300 banen schrappen om kosten te besparen. Zonder deze eenmalige afschrijvingen bedroeg de nettowinst van Colgate-Palmolive 626 miljoen dollar, vier procent meer dan vorig jaar. De winst per aandeel steeg met zes procent naar 1,32 dollar. De fabrikant gaat ervan uit dat de devaluatie van de Venez …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?