Winkeliers negeren ramadan

Ondanks dat moslims deze ramadan massaal thuis zijn gebleven, hebben winkeliers dat niet aangegrepen om daar meer aandacht aan te besteden. De winkeliers dachten ten onrechte dat de moslims in augustus massaal op vakantie zouden zijn naar hun landen van herkomst, blijkt uit vrijdag gepubliceerd onderzoek van adviesbureau Labyrinth Extenzio.

Slechts twaalf procent van de winkeliers heeft dit jaar aandacht besteed aan de ramadan of het Suikerfeest, dat vrijdag begint. Dat is ongeveer evenveel als vorig jaar. Volgens de onderzoekers is dat een gemiste kans, omdat deze zomer veel meer moslims tijdens de ramadan in het land bleven. In Turkije en Marokko valt het vasten ze vanwege de hitte zwaarder. Alleen parfumerieketen Douglas, Albert Heijn en schoenenwinkel Van Haren hielden acties die specifiek waren toegesneden op de ramadan of het afsluitende Suikerfeest. Moslims kopen voor het Suikerfeest behalve etenswaren ook veel sier …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?