Vooral supermarkten profiteren van WK

Afgezien van supermarkten en elektronicazaken zijn er weinig bedrijven in Nederland die profijt hebben van het wereldkampioenschap voetbal in Brazilië. Zelfs cafés - vaak gezien als de tweede huiskamer van de voetbalfan - merken in hun resultaten amper iets van grote voetbaltoernooien, zo blijkt donderdag uit een onderzoek van ING.

Voor de recreatieve sector is een groot voetbaltoernooi zelfs een stevige domper. Bedrijven in onder meer de cultuur en de recreatie hebben gemiddeld zon 35 procent minder werk bij een WK, zo blijkt uit een enquête onder ruim zeshonderd ondernemers. Ook bouwbedrijven, transporteurs en financieel dienstverleners hebben daar last van, maar in mindere mate. Slechts vijf procent van de ondernemers verwacht bij het wereldkampioenschap, dat volgende week begint, juist meer werk te hebben. Het gaat daarbij vooral om supermarkten, groothandels en voedselspeciaalzaken. Dat extra werk voelen de b …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?