Vijf studenten naar ziekenhuis na brand in flat

Bij een brand in een studentenflat in Amsterdam zijn woensdagnacht vijf gewonden gevallen. De studenten zijn met ademhalingsmoeilijkheden naar het ziekenhuis gebracht, meldt de brandweer donderdagochtend.

De brand brak rond 03.30 uur uit op de tweede verdieping van de flat Daalwijk in Amsterdam-Zuidoost en was snel onder controle. De oorzaak van de brand is waarschijnlijk een barbecue die de studenten na gebruik binnen hadden gezet omdat ze in de veronderstelling waren dat hij voldoende was afgekoeld.

De woonkamer van de flatwoning is volledig uitgebrand.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?