Viacom ziet reclameopbrengsten teruglopen

Het Amerikaanse mediaconcern Viacom heeft in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar minder winst in de boeken gezet dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de resultaten die het moederbedrijf van MTV, Nickelodeon en Paramount Pictures donderdag presenteerde. Het concern zag vooral de inkomsten uit advertentieverkoop teruglopen.

Viacom hield aan het einde van het kwartaal, dat eindigde op 31 december, een winst van vijfhonderd miljoen dollar (442 miljoen euro) over onder de streep. Een jaar eerder was dat nog 547 miljoen dollar. De omzet van het concern steeg met vijf procent tot ruim 3,3 miljard dollar. Qua inkomsten is Viacom voor het merendeel afhankelijk van zijn televisieactiviteiten. Doordat kijkers meer wegbleven van de zenders daalde daarmee ook de opbrengsten uit advertenties. Zo verloren MTV en Comedy Central in het huidige tv-seizoen circa tien procent van hun kijkers. Behalve de terugloop in adve …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?