Vertraagde vliegpassagier zelden gecompenseerd

Vertraagde vliegpassagier zelden gecompenseerd. |beeld Novum Gratis Nieuws
Vertraagde vliegpassagier zelden gecompenseerd. |beeld Novum

Luchtvaartmaatschappijen wijzen 95 procent van alle compensatieverzoeken die reizigers na een vertraging of annulering van een vlucht indienen meteen af. Om het geld waar zij recht op hebben te krijgen moeten reizigers een lange adem hebben en vaak een betaalde bemiddelaar inschakelen, concludeert de Consumentenbond uit een eigen onderzoek.

De bond ging na hoe het panelleden verging die na vertraging recht hadden op schadevergoeding en een compensatieverzoek indienden. Directeur van de Consumentenbond Bart Combée noemt de uitkomsten schokkend. Slechts twintig procent van de luchtvaartmaatschappijen honoreerde de claim uiteindelijk. Maar wel pas na heel lang duwen en trekken en het inschakelen van een bemiddelingsbedrijf. Ryanair zou in veel gevallen helemaal niet thuis geven, terwijl het een toeslag van 2,50 euro per ticket rekent sinds de invoering van de compensatieregeling. Transavia zou een see you in court-houding lat …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?