Verschuiving papier naar digitaal zet door

De verschuiving van papier naar digitaal zet zich onverminderd voort in krantenland. Waar betaalde papieren oplages gestaag dalen, neemt het aantal digitale abonnementen toe. Dat blijkt uit derdekwartaalcijfers 2014 van onderzoekinstituut HOI.

Van de grote kranten slaagde De Telegraaf er op kwartaalbasis wel in meer papieren kranten te verkopen: 461.166 tegen 452.390 in het tweede kwartaal. Op jaarbasis daalde de oplage van de ochtendkrant (min 27.736), net zoals dat ook opnieuw het geval was bij de andere kranten. Zo liep de papieren oplage van het AD ten opzichte van een jaar geleden met meer dan 22.000 exemplaren terug tot 343.791, die van de Volkskrant met ruim 10.000 tot 216.254 en die van NRC Handelsblad met bijna 17.000 tot 153.654 exemplaren. Aan het digitale front valt de forse groei van De Telegraaf en de Volkskr …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?