Verlies voor Telegraaf Media Group

Verlies voor Telegraaf Media Group. |beeld Novum Gratis Nieuws
Verlies voor Telegraaf Media Group. |beeld Novum

Telegraaf Media Group (TMG) heeft over 2011 een nettoverlies geleden van 32,6 miljoen. Eenmalige lasten drukten het resultaat van het mediabedrijf in het rood. Dat meldt het concern achter De Telegraaf, Sky Radio, Hyves en verschillende huis-aan-huisbladen woensdag.

Vorig jaar boekte TMG nog een positief nettoresultaat van ruim tachtig miljoen euro. Het resultaat over 2011 werd gedrukt door afschrijvingen op de waarde van Sky Radio Groep van 44 miljoen euro vanwege een teruglopend marktaandeel. Hieronder valt ook Radio Veronica. In totaal nam het concern 52,1 miljoen aan eenmalige lasten. De omzet over het afgelopen jaar daalde met 2,5 procent tot 577,2 miljoen euro. Vooral de advertentieopbrengsten liepen terug, bij radio met 8,3 procent en bij print met 13 procent. Ook de inkomsten uit oplages daalden. Zo zegden meer mensen hun De Telegraaf-a …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?