Verkoop Duitse automerken stijgt vooral door China

De Duitse auto-industrie heeft nog altijd weinig last van de wereldwijde economische crisis. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van de vijf grootste Duitse automerken, waarvan Audi vrijdag als laatste de boeken opende. Toch moeten de merken het vooral hebben van de verkoop in Azië, aangezien de afzet in Europa almaar verder terugloopt.

Verreweg de grootste fabrikant is nog altijd Volkswagen, dat tussen januari en juni ruim 2,9 miljoen autos verkocht. Dat is 4,4 procent meer dan in dezelfde periode van 2012. Ook BMW, nummer twee wat betreft verkopen, verhandelde in het eerste halfjaar fors meer autos. De Beierse autobouwer meldde een verkoopstijging van bijna acht procent naar ruim achthonderdduizend stuks. Iets kleiner was de groei in verkoop bij Audi, dat in de eerste zes maanden van het jaar 780 duizend autos verkocht. Omgerekend is dat een stijging van 6,4 procent. Het iets kleinere Mercedes verkocht 746 duizend wa …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?