Utrecht belooft betere communicatie

De gemeente Utrecht gaat bewoners beter informeren over de asbestproblemen in de wijk Kanaleneiland. De communicatie heeft nu de prioriteit, zegt locoburgemeester Gilbert Isabelle volgens RTV Utrecht. Hij overweegt extra mensen in te zetten.

Voor vragen moeten bewoners echter niet bij de gemeente zijn. In het laatste bericht dat de gemeente op haar website plaatste staat dat woningcorporatie Mitros vanaf nu de beantwoording van vragen overneemt. Bewoners klagen over onduidelijke communicatie. Zondag werd een deel van de wijk plotseling afgezet. De kankerverwekkende stof was dagen eerder al ontdekt bij werkzaamheden in een flat aan de Stanleylaan, maar zondagochtend bleek dat asbestdeeltjes op de daken van woningen en garageboxen terecht is gekomen. Tientallen woningen werden ontruimd. Toen maandag bleek dat op meer locat …
Dit is 42% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?