Twitter checkt leeftijd bij alcoholvolgers

Twitter checkt leeftijd bij alcoholvolgers. |beeld Novum Gratis Nieuws
Twitter checkt leeftijd bij alcoholvolgers. |beeld Novum

Niet alleen voor het kopen van alcohol, maar ook voor het volgen van een alcoholisch merk via Twitter is de juiste leeftijd vereist. Het sociale medium wil sinds maandagnacht weten hoe oud een gebruiker is die merken als Heineken en Bacardi wil volgen. Daarbij gelden de leeftijdsbeperkingen in het land van de gebruiker.

Zo mag een negentienjarige Nederlander Heineken wel volgen, terwijl een Amerikaan moet wachten tot hij 21 jaar oud is. De leeftijdscontrole geldt behalve voor Heineken en Bacardi voor Jim Beam, Knob Creek en Bud Light. Andere merken volgen binnenkort. De bedrijven gebruiken een zelfde controle op hun websites. Wanneer gebruikers een alcoholmerk willen volgen, moeten ze in de app of met een link in een speciaal verstuurd privébericht hun leeftijd opgeven. Wie te jong is mag het merk niet volgen. Twitter zegt de ingevoerde geboortedata niet op te slaan. Twitter voert de leeftijdscontr …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?