Twee derde antwoorden Belastingtelefoon fout

Twee derde antwoorden Belastingtelefoon fout. |beeld Novum Gratis Nieuws
Twee derde antwoorden Belastingtelefoon fout. |beeld Novum

Op twee derde van de vragen die bij een proef werden gesteld aan medewerkers van de Belastingtelefoon werd een fout of onvolledig antwoord gegeven. Hierdoor kunnen mensen verkeerde financiële beslissingen nemen of flink op kosten worden gejaagd, meldt de Consumentenbond donderdag. De situatie zou sinds 2012 ondanks toezeggingen niet zijn verbeterd.

De organisatie legde zeven vragen die variëren in moeilijkheidsgraad voor aan tien verschillende medewerkers. De fouten variëren van het onterecht vermelden van een leeftijdsgrens tot het vergeten van het bestaan van schenkbelasting. De problemen zijn volgens een woordvoerder van de Belastingdienst niet zo erg als de Consumentenbond schetst. Het is alleen voor ons moeilijk hier wat over te zeggen. De Consumentenbond heeft inzage in wat resultaten gegeven, maar niet in het volledige onderzoek. Het is dus nu niet na te gaan welke antwoorden onze medewerkers hebben gegeven en op basis waar …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?