Toch geen reclamespotjes van G500

Het plan van de G500 om in verkiezingstijd spotjes uit te zenden op radio en televisie is van de baan. In mei kondigde de jongerenbeweging aan om naar Amerikaans voorbeeld het Oranje PAC (Political Action Committee) op te richten als lobbymiddel. Door de inkoop van reclametijd zouden politieke onderwerpen worden geagendeerd. Dit gaat niet door, meldt een woordvoerder van de G500 donderdag aan Novum Nieuws.

Een PAC is een burgerinitiatief dat niet verbonden is met een politieke partij, maar via andere wegen invloed uitoefent op de verkiezingen. G500-voorman Sywert van Lienden zei in mei in De Wereld Draait Door dat de G500 zon half miljoen euro nodig zou hebben om rond de verkiezingen spotjes in te kopen. Dit geld zou door donateurs worden opgebracht maar werd bij lange na niet gehaald. In totaal hebben enkele honderden mensen geld gestort, bij elkaar zon zestigduizend euro. Al snel bleek dat het Oranje PAC niet het goede middel was, zegt Van Lienden nu. De impact van de spotjes is veel te …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?