TMG vereenvoudigt organisatie

De Telegraaf Media Groep (TMG) gaat reorganiseren. Het bedrijf wil zich vooral richten op het versterken van de belangrijkste merken en de exploitatie ervan. Dat maakte TMG dinsdag nabeurs bekend. Het is nog te vroeg om iets te zeggen over kostenbesparingen of arbeidsplaatsen die verdwijnen, zei topman Cees van Steijn in een verklaring.

TMG gaat er wel van uit dat het aantal arbeidsplaatsen bij TMG de komende jaren blijft dalen. En daar gaan we nu dan ook al rekening mee houden bij de uitwerking van de plannen, aldus Van Steijn. Volgens hem is een daling van de kosten noodzakelijk om de toekomst van het bedrijf te waarborgen. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de winst van TMG met 87 procent naar 2,8 miljoen euro, vooral door kostenbesparingen. De omzet daalde met tweeënhalf procent. Vooral de papieren media en Hyves hadden een negatieve invloed op het resultaat. In 2012 leed TMG een verlies van zestien miljoen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?