TMG schuldig aan cijfermanipulatie

De cijfers van de Telegraaf Media Groep (TMG), die woensdagochtend werden gepubliceerd, zijn door de topman bewust slechter gemaakt dan ze in werkelijkheid zijn. Dat beweert de voormalige directeur van TMG-dochter Sky Radio Groep, schrijft NRC Handelsblad woensdag.

TMG meldde een nettoverlies te hebben geleden van ruim 32,6 miljoen euro. Oud-directeur Ab Trik van de radiotak, waar naast Sky Radio ook Radio Veronica en Classic FM toe behoren, stelt dat het verlies niet nodig was. In een brief aan de raad van bestuur van TMG en de ondernemingraad stelt Trik dat de resultaten van de radiotak bewust zijn gemanipuleerd. Schuldige is volgens Trik topman Herman van Compenhout. Hij heeft herhaaldelijk aangedrongen op financial engineering, waarbij de kosten zo veel mogelijk in 2011 gerealiseerd moesten worden zodat we in 2012 weer groei kunnen laten zien, …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?