TMG laat winstdoel los

De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vanwege de onzekere economie het winstdoel voor het gehele jaar losgelaten. In het tweede kwartaal behaalde het mediabedrijf een 41 procent lagere nettowinst op een 1,8 procent lagere omzet. Dat meldde het bedrijf achter onder meer De Telegraaf, Hyves en Sky Radio vrijdag.

De omzet over het tweede kwartaal bedroeg 144,3 miljoen euro, tegen 147 miljoen euro in hetzelfde kwartaal een jaar eerder. De inkomsten uit de oplage stegen met 7,3 procent, maar dat kwam vooral door de aankoop van een Franse puzzeluitgever. De advertentie-inkomsten daalden met 12,3 procent. Bij de papieren uitgaven, vooral bij de huis-aan-aan-huisbladen, was de daling met 15,7 procent nog groter. Bij radio wist TMG juist 3,9 procent meer inkomsten uit reclames te halen. Het nettoresultaat van TMG over de maanden april, mei en juni kwam uit op 7,2 miljoen euro, tegen 12,2 miljoen v …
Dit is 26% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?