Tijdschriftenmarkt krimpt verder

De betaalde oplage van tijdschriften is vorig jaar gedaald van negentien miljoen naar 18,5 miljoen. Dat is een daling van 2,6 procent, blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van oplage-instituut HOI.

Een van de verliezers was Playboy. Het mannenblad zag de oplage dalen van 50.482 betaalde exemplaren in 2010 naar 37.209 vorig jaar. Dat is een krimp van ruim een kwart. Nieuwe Revu zag de oplage met 14,4 procent dalen, Story met veertien procent en Panorama met dertien procent. Opinieblad Vrij Nederland verkocht 45.534 in plaats van 48.353 bladen en HP/De Tijd 19.696, een daling van bijna zeventien procent. Zowel vrouwen- als mannenbladen, waaronder Glossy, Flair, FHM, Elegance en Esquire deden het vorig jaar over het algemeen minder goed. Enkele uitzonderingen waren Quote, De Groen …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?