Tegenvallende groei Albert Heijn

Tegenvallende groei Albert Heijn. |beeld Novum Gratis Nieuws
Tegenvallende groei Albert Heijn. |beeld Novum

Albert Heijn heeft in het tweede kwartaal van dit jaar tegenvallende resultaten geboekt. AH voelde het effect van prijsverlagingen. Ook viel de promotiecampagne die de supermarktketen rond het EK voetbal had georganiseerd in het water. Doordat de Amerikaanse activiteiten van Ahold wel goed presteerden, boekte het concern wel een winststijging. Dat blijkt uit de woensdag gepubliceerde tweedekwartaalcijfers.

De brutowinst van Ahold steeg in de Verenigde Staten met liefst een kwart. In Nederland werd echter bijna negen procent minder winst behaald dan in dezelfde periode een jaar eerder. In totaal steeg de brutowinst van Ahold met twaalf procent naar 346 miljoen euro. Waar de marge die Ahold in de VS op zijn producten verdient steeg, daalde die juist in Nederland. De marges van Albert Heijn blijven met 5,4 procent nog wel relatief hoog. Ahold-topman Dick Boer noemde de resultaten van AH in een toelichting op de cijfers zwak. De omzet van Ahold steeg met bijna twaalf procent naar 7,7 milja …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?