Student ongelijk behandeld in ov

De positie van studenten in het openbaar vervoer moet worden verbeterd. Nu worden studenten soms anders behandeld dan niet-studenten als hun OV-chipkaart defect is en worden ze van het kastje naar de muur gestuurd bij problemen met hun kaart. Dat meldt het OV loket, de onafhankelijke ombudsman voor openbaar vervoer, woensdag in zijn derde kwartaalrapportage.

De ongelijke behandeling van studenten met chipkaartproblemen is onlogisch en onnodig. Zo mogen houders van een abonnement met een defecte OV-chipkaart vaak nog wel reizen met een kopie van hun kaart of een tijdelijk exemplaar, maar voor studenten geldt dat zij in dat geval hun kaartjes zelf moeten betalen. Hoewel zij soms recht hebben op restitutie, heeft het voorschieten vaak grote financiële gevolgen, stelt het OV loket. Verder zijn er bij het reisrecht van studenten momenteel drie instanties betrokken: de Dienst Uitvoering Onderwijs, de Regisseur Studenten Reisrecht en de Klantenser …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?