Strengere aanpak misleidende sms-diensten

DEN HAAG - Misleiding met dure sms'jes die gratis lijken wordt vanaf 1 april harder aangepakt. Aanbieders van mobiele telefonie, zoals Vodafone, T-Mobile en KPN, moeten aan strengere regels voldoen.
Dit is bedoeld als ,,prikkel’’ voor deze bedrijven om alleen nog zaken te doen met bonafide sms-bedrijven. Dat heeft minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) maandag bekendgemaakt. Veel consumenten hebben slechte ervaringen met malafide aanbieders van sms-diensten zoals ringtones of een spelletje. Deze diensten worden afgerekend via de telefoonrekening van belbedrijven. Een van de maatregelen is dat consumenten voortaan niet zomaar door het belbedrijf kunnen worden afgesloten als drukmiddel om betaling voor ongewilde sms-diensten af te dwingen. De Opta, toezichthoude …
Dit is 62% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?