Spelen minder in trek voor reclame

Bedrijven haken veel minder in op de Olympische Spelen met marketingacties dan op het EK voetbal. Dat meldden de bureaus Trendbox en Activate&Co dinsdag.

Drie weken voor aanvang van de Spelen in Londen zijn er pas 23 Olympische acties geteld, waarvan zeven Win een trip naar Londen-acties. Drie weken voor de aftrap van het EK stond de teller al bijna op honderd inhaakacties. Rond het EK telde de bureaus uiteindelijk 241 pogingen van bedrijven om te profiteren van de vele aandacht voor het voettoernooi in Polen en Oekraïne. Voor de Olympische Spelen verwacht het bureau slechts vijftig acties. Het valt de bureaus op dat vooral bedrijven die verbonden zijn met de Olympische Spelen een marketingactie hebben opgestart. Zo sponsoren Unilever …
Dit is 37% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?