Speelgoedmaker Mattel kent zwaar kerstseizoen

Speelgoedmaker Mattel kent zwaar kerstseizoen. |beeld Novum Gratis Nieuws
Speelgoedmaker Mattel kent zwaar kerstseizoen. |beeld Novum

Speelgoedfabrikant Mattel heeft een moeizaam kerstseizoen achter de rug. Het Amerikaanse bedrijf zag de verkoop bij merken Barbie en Fisher-Price met dertien procent dalen ten opzichte van een jaar eerder, terwijl de autootjes van Hot Wheels acht procent minder vaak over de toonbank gingen. Dat maakte Mattel vrijdag bekend.

Als gevolg van de tegenvallende verkoop zag de speelgoedfabrikant zijn omzet terugzakken naar 2,1 miljard dollar (een kleine 1,6 miljard euro). Dat is zeven procent minder dan in 2012 en beneden de verwachting van analisten. Zij hadden op een omzet van bijna 2,4 miljard dollar gerekend. De winst van Mattel viel daarentegen wel veel hoger uit dan in de laatste maanden van 2012. Onder de streep hield het bedrijf met 370 miljoen euro 21 procent meer over dan een jaar eerder. Dat kwam vooral doordat Mattel in het vierde kwartaal van 2012 flink moest betalen voor rechtszaken. Analisten hadde …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?