Sony wil botsing door virtualrealityhelm voorkomen

Sony wil botsing door virtualrealityhelm voorkomen. |beeld Novum Gratis Nieuws
Sony wil botsing door virtualrealityhelm voorkomen. |beeld Novum

Sensoren moeten voorkomen dat gamers met een virtualrealityhelm op voorwerpen en personen in hun omgeving botsen. Dat blijkt uit een patent dat door Sony is geregistreerd. De dreiging in de echte wereld zou kunnen worden voorkomen door in de spelomgeving een virtueel object te plaatsen als een muur of een hek.

De sensoren van de helm herkennen objecten in de omgeving en bepalen de afstand tot de gebruiker. Vervolgens wordt het object in de virtuele wereld geplaatst als een obstakel. Mocht de afstand tussen het fysieke object en de gebruiker te klein worden, dan kan de helm waarschuwen door bijvoorbeeld tekst in beeld te plaatsen. Een virtualrealityhelm bestaat uit twee losse beeldschermen met een bijna identiek beeld. Daardoor ervaart de gebruiker de virtuele wereld driedimensionaal. Daarnaast zitten er bewegingssensoren in de helmen, waardoor het beeld mee kan bewegen met het hoofd van de g …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?