Slapend frituren leidt tot brand

Een nachtelijke snack is een Amsterdammer bijna fataal geworden. De man was tijdens het frituren in slaap gevallen en had niet in de gaten dat de vlam in de pan sloeg en de vlammen om zich heen grepen. Een tweede bewoner, die thuiskwam, sloeg alarm en kon erger voorkomen, maar raakte zelf onwel, meldt de brandweer.

De brand zelf viel uiteindelijk mee. Alleen de afzuigkap stond in brand. Er was een rookmelder in huis, maar die deed zijn werk niet omdat hij verkeerd was geplaatst. De vrouwelijke bewoner van het huis aan de De Boelelaan ademde veel rook in. Ze is naar een ziekenhuis gebracht.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?