Sky News hackte e-mails

LONDEN - De Britse televisiezender Sky News heeft zijn verslaggevers toegestaan de e-mailaccounts van particulieren te hacken. Dat gebeurde 'in het publieke belang', liet de zender donderdag weten.

Sky News zegt dat het hacken twee keer is gebeurd, onder andere in de zaak van de doodgewaande en later weer opgedoken kanovaarder John Darwin. Die had geprobeerd de verzekering op te lichten door te doen voorkomen dat hij slachtoffer was geworden van een ongeluk op zee. Toen het bedrog uitkwam hing Darwin bij de politie het verhaal op dat hij aan geheugenverlies leed, maar met onderschepte e-mails tussen Darwin en zijn vrouw prikte Sky News dit verhaal door. Wij nemen zulke besluiten niet lichtvaardig of vaak, zei Sky News-chef John Ryley. Sky News is eigendom van BSkyB, dat voor 39 …
Dit is 48% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?