Shelltoren wordt horecahotspot

De voormalige Shelltoren op Overhoeks aan het Amsterdamse IJ moet in 2015 'een publiekstrekker van internationale allure' zijn. In de toren komt onder meer een hotel, een club, een draaiend restaurant en een panoramadek. Dat meldt Twenty4Amsterdam, dat de aanbesteding won, vrijdag.

Twenty4Amsterdam is een samenwerkingsverband tussen evenementenorganisatie ID&T, Club Air en ontwikkelaar Lingotto. Zij betaalden samen tien miljoen euro voor de toren met 21 etages. Op de eerste vier verdiepingen komen hotelkamers. De volgende zeven etages zijn ingericht voor het nachtleven met onder meer een club. Op de top van de toren komt een panoramadek en een restaurant met uitzicht over het IJ. De toren doet sinds eind juni dienst als tijdelijk museum voor een expositie over duurzaamheid. De expositie wordt in het oude bedrijfspand gehouden, omdat het lange tijd symbool …
Dit is 56% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?