Saunabezoeker overleden door legionellabesmetting

Een 69-jarige man uit Enkhuizen is overleden aan de gevolgen van een legionellabesmetting die hij had opgelopen bij een sauna in het Noord-Hollandse Avenhorn. Dat meldt RTV Noord-Holland vrijdag. Het is niet bekend of meer mensen besmet zijn geraakt.

De GGD Hollands Noorden startte vorige maand een onderzoek toen bleek dat de man aan legionella was overleden. Uiteindelijk werd in de sauna waar hij was geweest de bacterie gevonden. De GGD gaat ervan uit dat de man daar besmet is geraakt.

Mensen die in de laatste twee weken van oktober in Sauna Grosthuizen zijn geweest en ziekteverschijnselen hebben, wordt aangeraden zich bij hun huisarts te melden. Volgens de eigenaresse zijn er in de betreffende periode zon driehonderd bezoekers geweest. De sauna heeft inmiddels maatregelen genomen.

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?