Reizigers minder blij met NS

RIJSWIJK - De tevredenheid van reizigers over de Nederlandse Spoorwegen heeft het afgelopen kwartaal een deuk gekregen. Dat blijkt uit onderzoek van diverse consumentenorganisaties, de spoorwegen zelf en het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
In het algemeen was 69 procent van de klanten tevreden. Zij gaven het vervoersbedrijf een zeven of meer. In dezelfde periode vorig jaar was 76 procent nog blij met de NS terwijl in het laatste kwartaal van 2010 71 procent tevreden was. Opvallend is dat ook de tevredenheid over het op tijd rijden van de treinen vergeleken met de laatste drie maanden van 2010 afnam, terwijl de treinen volgens de statistieken vaker dan ooit op tijd waren (90,1 procent). Van de deelnemers aan het onderzoek gaf 44 procent het vervoersbedrijf daar een voldoende voor, 4 procent minder dan over eind vorig …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?