Reiziger niet meer van kastje naar muur met klacht

Reiziger niet meer van kastje naar muur met klacht. |beeld Novum Gratis Nieuws
Reiziger niet meer van kastje naar muur met klacht. |beeld Novum

Openbaarvervoerbedrijven handelen voortaan zelf klachten van reizigers over de OV-chipkaart af. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag. Bedrijven als NS, Arriva en Connexxion verwijzen klagers niet meer door naar elkaar of TLS, de beheerder van het chipkaartsysteem.

De vervoerders reageren daarmee op een oproep van de Consumentenbond, de ANWB en reizigersorganisatie Rover. De organisaties wezen er vorige maand op dat er nog steeds veel problemen zijn met de OV-chipkaart, zoals defecte paaltjes, kaarten die het begeven, verwarring rond abonnementen en problemen bij het overstappen. Mensen worden volgens de drie organisaties vaak van het kastje naar de muur gestuurd. De Consumentenbond, de ANWB en Rover willen één website en één telefoonnummer waar mensen terechtkunnen met alle vragen en klachten over de OV-chipkaart, ongeacht met welke vervoerder wo …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?