Reclame NL Energie over Essent misleidend

DEN BOSCH - Het televisiespotje van de Nederlandse Energie Maatschappij (ook bekend als NL Energie) over concurrent Essent is misleidend en oneerlijk. De Reclame Code Commissie adviseert NL Energie niet meer op een soortgelijke manier reclame te maken.
Essent werd in 2009 overgenomen door het Duitse energiebedrijf RWE. In de tv-commercial stelt NL Energie dat de consument hierdoor met hogere tarieven zit opgescheept. De commissie oordeelde dat het terugbetalen van de overnamesom onjuiste informatie zou zijn die geen relatie heeft met energietarieven. NL Energie liet weten gewoon door te gaan met het gewraakte tv-spotje. Eerder tekende de energiemaatschappij al met succes beroep aan tegen een soortgelijke uitspraak van de codecommissie. NL Energie hoopt dat een hoger beroep in deze zaak opnieuw tot een afwijzing leidt van de klach …
Dit is 48% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?