Recessie goed voor supermarkt

De Nederlandse supermarkten profiteren in 2012 licht van de recessie. Alle andere retailers hebben wel veel last van de recessie. Dat meldt ABN AMRO maandag in een rapport over de Nederlandse retailsector.

De economen van de bank voorzien voor de omzet in non-food retail een daling tussen één en drie procent. Daarbij verwachten ze niet alleen een omzetdaling in kledingverkopen, maar ook een verdere verschuiving naar online kledingaankopen. In de consumentenelektronica is sprake van een continue prijsdaling. Die kan dit jaar wellicht enigszins worden gecompenseerd door extra omzet als gevolg van de Olympische Spelen en het EK voetbal, melden de analisten van de bank. De economen zien in 2012 geen herstel van de woningmarkt en dus ook geen einde aan de malaise bij woonwinkels en doe-het …
Dit is 26% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?