Puma komt met vervuilingsbalans

Puma komt met vervuilingsbalans. |beeld ANP Gratis Nieuws
Puma komt met vervuilingsbalans. |beeld ANP
MÜNCHEN - Het Duitse sportmerk Puma heeft maandag een nieuwe vorm van verantwoord ondernemen gelanceerd. Door in kaart te brengen waar het bedrijf het milieu schade berokkent, en dat in euro's uit te drukken, wil Puma een duurzamer beleid ontwikkelen.
Topman Jochen Zeitz hoopt dat zijn vervuilingsbalans navolging krijgt. Het bedrijf uit Herzogenaurach becijfert de totale milieuschade in 2010 op 94,4 miljoen euro. Op de balans staan bijvoorbeeld de CO2-uitstoot door koeien bij de productie van leer, het waterverbruik bij de verbouwing van katoen en de tol die chemicaliën eisen van het milieu. Voor het overgrote deel liggen die kosten bij toeleveringsbedrijven. Toch vindt Zeitz het de verantwoordelijkheid van Puma om daar iets aan te doen. Hij vindt dat bedrijven verantwoordelijkheid moeten nemen voor de schade die zij …
Dit is 58% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?